Kako da postavljamo prava pitanja i dobijemo odgovore koji su nam potrebni
1 Postavite uvek po jedno pitanje. Neiskusni menadžeri često padaju u zamku postavljanja velikog broja pitanja istovremeno. Ovo se događa u svakom slučaju kada spitivač nije dobro promislio šta sve želi da pita. Povetite vreme identifikaciji informacija koje želite da prikupite. Tada, oformite jednostavna i direktna pitanja.
2 Pauzirajte na kraju pitanja. Na tišinu se, kao na sredstvo rukovođenja, često zaboravlja. Dozvolite osobi kojoj ste postavili pitanje da razmisli, formuliše i israzi svoj odgovor. Ćutanje posle postavljenog pitanja uključuje više od prostog ne govorenja. Ono znači održavanje kontakta pogledom, mirnog sedenja i prijatnog osećanja dok čekamo na odgovor. Vežbajte se da ostavite bar deset sekundi pauze posle postavljenog pitanja i posmatrajte kako se kvalitet dobijenih odgovora značajno menja.
3 Naučite da slušate. Najveći broj nas nikada nije učio da sluša. Nikada nam nisu rekli kakve su naše slušalačke veštine. Neki od nas su retko i razmišljali o značaju slušanja. Pročitajte nešto više o ovim veštinama u majskom i junskom broju našeg elektronskog magazina.
4 Postavljajte pitanja koja podstiču nastavak razgovora. Ovim se dobri ispitivači razlikuju od prosečnih. „Šta se potom dogodilo?“ „To nisam znala, ispričaj mi malo podrobnije!“. Ako ne postavljate ovakva pitanja izgledaće kao da niste zainteresovani da nešto u potpunosti saznate. Ukoliko postavljate suviže ovakvih pitanja jedno za drugim, može zvučati kao saslušavanje.
5 Zahvalite se. Naše majke su bile u pravu kada su nam govorile da je važno reći „Hvala“. Zahvaliti se nekome ko je proveo vreme pomažući nam odgovaraći na naša pitanja, povećaće verovatoću dobijanja detaljnijih i kvalitetnijih odgovora sledeći put kada ih budete postavili. A poznajući način na koji se vesti šire unutar kompanija, ovo „hvala“ ponašanje će doprineti vašoj reputaciji kao lidera.