Zašto ne želiš ono što ja želim?
Razlog zbog koga najveći broj ideja nikad ne ugleda svetlost dana, može da stane u jednu reč: Otpor. Pružanje otpora često stoji iza ukočenog pogleda koji vidite na nečijem licu dok držite prezentaciju, sarkastičnih primedaba koje morate da trpite dok opisujete svoju viziju novog proizvoda ili usluge ili naglih napuštanja prostorije u koju ulazite ispunjeni entuzijazmom i spremnošću da podelite sa drugima svoje ideje. Ono što vam takvi postupci govore, bilo direktno bilo indirektno, jeste, u stvari, sledeće: „Čuo sam tvoju ideju ali je ne shvatam“, „Ne sviđa mi se sve to“ ili „Ne sviđaš mi se TI!“
Nastavi sa čitanjem
Štampa
Postanite kreatori atmosfere
Svaki član tima utiče na organizacionu klimu (pozitivno ili negativno) zbog toge što se emocije prenose sa jedne na drugu osobu. Pre više godina jedan pretpostavljeni mi je rekao: „Vi ste mnogo više od radnika, vi kreirate atmosferu.“ Šta ga je nagnalo da mi to kaže? Razmišljala sam o njegovim rečima i došla do zaključka da mi je to rekao, najverovatnije, zbog toga što sam pokušavala da u pozitivnom smislu utičem na ljude u svom okruženju, da im izmamim osmeh ili pronađem zrno humora u teškim situacijama i da dam pozitivno viđenje stvari koje su izgledale sasvim negativno – što je sve podizalo duh mojih saradnika (čak i negativno nastrojenih menadžera).
Nastavi sa čitanjem
Štampa
Motivaciona snaga brenda

Sasvim je izvesno da jaki brendovi imaju uticaj na potrošače. Ukoliko dobra usluga prati jedinstvenu ponudu brenda, najveći broj mušterija će želeti da im se vraća. A zašto i ne bi? Sasvim je jasno da jak brend uz postojanu uslugu kupaca kojom se naglašava suština brenda predstavlja dovoljno ubedljiv razlog za ponovno poslovanje.
Da li se ista ideja može iskoristiti pri motivaciji zaposlenih? Pre nego se udubimo u suštinu ove priče, dobro je da proverimo da se u žurbi da se brend iskoristi kao motivator zaposlenih, drugi motivatori nisu zagubili. Plate, uslovi rada, odnosi između menadžera i zasposlenih, uslovi za razvoj i napredovanje, odgovarajuća oprema, uzbudljivi projekti pa i sam proizvod ili usluga kao i saradnici - sve su vrlo značajni motivacioni elementi u poslovnom životu pojedinaca. Čvrsta pozicija brenda može biti vrlo važna u oblikovanju svih ostalih motivatora zaposlenih, čineći ih još jačima. (Brend je ovde definisan kao izdiferencirana strategija koja kada se kontinuirano ostvaruje, formira reputaciju na tržištu.)
Nastavi sa čitanjem
Štampa
Kancelarijska politika i kako u njoj uspeti
Kancelarijska politika može imati mnogo oblika: od suptilnih taktika na sastancima do potpunog zabijanja noža u leđa i 'žrtvovanja jarca'. Zaposleni opisuju kancelarijsku politiku u praksi kao nešto što 'uključuje uticanje na druge ljude' i kao 'igre moći'. Tačnije rečeno, kancelarijska politika uključuje sve od preotimanja tuđeg rada i predstavljanja kao vlastitog do montiranja prljavih kampanja kako bi se nepoželjni partneri isterali iz posla.
Nastavi sa čitanjem
Štampa