Čestitamo! Postali ste direktor sektora!
To je ono na šta ste čekali: fotelja direktora sektora se upraznila i vama je ukazano poverenje da je popunite. Od velikog je značaja da vaš početak bude uverljiv i stabilan. Kako izbeći neprijatna saplitanja?
Identifikujte ključne igrače
Potrebno je da otkrijete centar gravitacije i centar uticaja kako bi stvorili koalicije koje će biti na snazi već od 09:00 ujutro vašeg prvog radnog dana. Upoznajte ih i saznajte kakvi su prioriteti direktora ostalih sektora.
Pogledajte se u ogledalo
Kritički sagledajte svoje prednosti i svoje mane i utvrdite gde vam potreban neko drugi da izbalansira stvari, a gde na poboljšanju možete raditi sami.
Snimite stanje u sektoru
Poslovne jedinice će biti u najrazličitijim „zdravstvenim“ stanjima i u zavisnosti od pojedinačnog stanja prema svakoj ćete se drugačije odnositi. Sa bolesnom jedinicom, pokušajte kroz pozitivnu intervenciju. Sa uspešnom jedinicom, koncetričite se na ono što ih stimuliše da napreduju.
Budite lider, ne menadžer
Vaš je zadatak da utičete na ljude izvan vaše neposredne grupe podređenih. Više nije dovoljno da vodite računa kako tretirate ljude ispod sebe; sada morate da brinete i o time kako oni tretiraju ljude ispod sebe.
Pustite ih da rukovode
Ako se konstantno mešate i ne dozvoljavate svojim menadžerima da rukovode, oni će zaključiti: ovo nije stvarno moj budžet, moja strategija , nisam ih ja postavio pa nije ni čudo što nisam ostvario očekivano. Zapamtite da je vaša uloga, uloga coach-a.
Proširite vaše horizonte
Na vam je da budete organizacioni lider. To znači da morate da napustite ono što ste u prošlosti dobro radili, uspostavite relacije van svoje oblasti i razvijete šire poznavanje industrije.
Angažujte levu stranu mozga
Vođenje sektora zahteva nešto više od veština vođenja politike. Morate da angažujete i vašu emocionalnu inteligenciju. Veoma je važno da razumete šta motiviše ljude oko vas da bi bili u mogućnosti da pokažete empatiju i navedete ih da rade sa vama pre nego protiv vas.
Kažite: „Ovo je prilika da vidimo na koji način možemo raditi u svakoj poslovnoj jedinici dok razvijamo uspešnu dugoročnu strategiju.“
Nemojte reći: “Sada sam ja gazda....“