O samouverenosti i njenim prednostima

Mnogi ljudi samouverenost mešaju sa zapovedničkim, oholim ili agresivnim držanjem. Biti samouveren znači biti sposoban da se izboriš za samog sebe, da otvoreno izražavaš svoj stav, da se ne plašiš osetljivih tema i, u ne malom broju slučajeva, da ne dozvoliš da te drugi iskorišćavaju.
Zbog čega je ovo važno? Nedostatak samouverenosti neizostavno će vas usporavati u napredovanju, koliko u karijeri toliko i u životu. Kada se dva menadžera sličnih sposobnosti i iskustva nađu zajedno, sasvim je izvesno da će otresitiji biti taj koji će napredovati. Konstantno zanemarivanje i potiskivanje u drugi plan imaće dramatične posledice koliko na vašu karijeru toliko i na vaše pouzdanje i sliku u sopstvenim očima.
Ima ljudi koji su po svojoj prirodi samouvereniji od drugih, međutim, otresito držanje se može naučiti i to će vas onda dovesti u mnogo bolji položaj za dobijanje novih uloga i mogućnosti.
Nastavi sa čitanjem
Štampa
Stres i liderstvo
Lideri imaju uticaj i imaju moć. Oni vrše pritisak na druge da bi se posao završio. Lideri su takođe odgovorni za kompanijsko poslovanje. Lidere kontinuirano kontrolišu i ocenjuju. Sve ovo povećava osećaj pritiska i stresa pod kojim su.
Za ljude koji su na čelu kompanija, izbor nikada nije jednostavan i lak. Komunikacija i donošenje odluka su neverovatno složeni. Povrh svega, od lidera se traži da ostvare očekivane rezultate i da rukovode ljudima nad kojima skoro da nemaju autoritet.
Nema sumnje da je na vrhu vrlo samotno. Poznato je da se kroz povezivanje sa drugim osobama stres smanjuje, a ipak, lideri se biraju upravo zbog njihove izražene potrebe za moći i postignućem. Pod pritiskom, lider će još žešće prionuti na posao pre nego što će zatražiti pomoć. Osim toga, što je viša nečija pozicija, sve manje autentičnog fidbeka stiže do njega. Lideri su skloni bolesti od koje pate i izvršni direktori: do najviših mesta u hijerarhiji fidbek uvek stiže razvodnjen i iskrivljen.
Nastavi sa čitanjem
Štampa
Leadership kao brend

U vremena kao što su ova, kada su rukovodioci u centru pažnje, jer se ljudi „hvataju“ za svaku njihovu grešku, reputacija dobrog rukovodstva vrlo je važna za očuvanje zdrave ekonomije.
Bendžamin Frenklin rekao je jednom da je potrebno mnogo dobrih dela da bi se stvorio ugled, a samo jedno loše da se uništi. Ovo važi koliko za ličnu toliko i za kolektivnu reputaciju rukovodstva neke organizacije. Sa druge strane, dobra reputacija rukovodstva kompanije umnogome doprinosi tome da se steknu i zadrže veliki investitori, kupci i najbolji zapoisleni. Sveobuhvatno, ugled povećava vrednost kompanije i privlači pažnju javnosti. Dakle, za većinu kompanija, reputacija rukovodstva – dobra ili loša – već je stvar javnog mnenja.
Nastavi sa čitanjem
Štampa
Zagonetka liderstva

Trenutno stanje na tržištu postavlja poslovnim liderima interesantno pitanje. Da li da svoje resurse fokusiraju na inovacije ili na usavršavanje postojećeg? U današnjim uslovima, međutim, to više nije pitanje izbora.
Ljudi obično govore o zamahu u golfu, kuglanju ili tenisu, mada je zamah klatna, u stvari, najzanimljiviji, zbog toga što na njega naliči ono što kompanije rade u pokušaju da ostvare finu ravnotežu između dva ekstrema: operativnog savršenstva i kontinuuma inovacija.
Lideri često pomenuti balans doživljavaju kao stvar izbora: međutim, kompanije koje su dugoročno uspešne, doživljavaju ga kao način poslovanja. Poruka je jasna: ni inovacije ni operativno savršenstvo ne predstavljaju opcije. Kompaniji su potrebna oba.
Nastavi sa čitanjem
Štampa