Kako da vaše ideje budu prihvaćene

Svakoga dana utičemo na kolege, na pretpostavljene, na ljude sa kojima radimo. Umeće je, međutim, da uticaj bude u željenom pravcu, da stvori preduslove neophodne da naše ideje i projekti budu prihvaćeni. Evo nekoliko načina da u ovakvim namerama uspete:

speech communication skills astrology

  • Razvijte i praktikujte timski duh. Sopstvenim primerom pokažite kolegama šta znači biti timski nastrojen i spreman na saradnju.
     
  • Odnosite se prema ljudima sa uvažavanjem. Čak i ako ste lični asistent nekom od najvažnijih direktora, nemojte zloupotrebljavati svoj položaj u odnosima sa podređenima.
     
  • Saznajte šta motiviše ljude i to saznanje iskoristite za poboljšanje radnog učinka tima.
     
  • Nesuglasice sa kolegama rešavajte direktno – nemojte tražiti od svojih šefova ili drugih ljudi na položaju da vlastitim autoritetom rešavaju vaše probleme. To ne samo da će vas otuđiti od kolega već će onemogućiti da širite i razvijate sopstveni uticaj.
     
  • Proučite pravilnosti radnog okruženja. Svako radno okruženje funcioniše pomoću formalne ili neformalne razmene jedinstvenih veština. Vi raspolažete nekima od njih,  vaš šef je dobar u nečem drugom kao i vaše kolege svaki za sebe, i sve te veštine su različite i korisne u datom okruženju.
     
  • Razvijajte ono što vama najbolje ide od ruke kako biste mogli da činite usluge, ali i da za uzvrat možete da tražite nešto što je svojstveno samo određenim ljudima. Zbog toga morate da znate šta su jake strane svakog od vaših kolega. Pronađite načine na koje biste mogli da pomognete drugima i postarajte se da na njih možete da računate ukoliko vam neki od talenata koje poseduju, zatreba u budućnosti.

Naučite da koristite moć ubeđivanja kako biste stvorili uslove da ljudi prihvataju vaše ideje, a nju ćete ojačati koristeći kombinacije sledećih elemenata:

  • Legitimitet. Prezentujte isključivo one informacije za koje imate valjane dokaze iz proverenih izvora. Ukoliko možete da ih sročite u formi izveštaja to će im dodati težinu.
  • Presedan. Ukoliko se nekad u prošlosti vaša ideja pokazala valjanom u sličnim okolnostima, onda to pomenite. Pomenite i uspešne pilot-projekte.
  • Činjenice. Prikupite što više pojedinačnih mišljenja pre nego što generalizujete neku ideju, a onda ih pokažite kao dokaz „u prilog“.
  • Ekspertiza. Pokažite da ste stručnjak u svom domenu jer će vaše znanje povećati vaš uticaj. Ili dovedite nekog uvaženog eksperta koji razmišlja na način isti ili sličan vašem.
  • Rang. Pitajte svog šefa za mišljenje o vašoj ideji. Njegovo/njeno interesovanje i uključevanje u projekat, znatno će olakšati celu stvar.
  • Strast. Vaš entuzijazam podstaći će druge da još jednom razmotre celu ideju.

Upornost. Nemojte odustajati od sjajnih ideja. Istrajnošću ćete savladati i najjače protivnike.

 

Štampa