25 malih saveta o marketingu i prodaji
-
Definišite kakav imidž kompanije želite da predstavite svetu – to je ključna stavka vašeg uspeha.
-
Pratite kretanje svog proizvoda ili usluge u smislu njihovog životnog ciklusa kako bi ste bili spremni i blagovremeno uveli nove.
-
Razmišljajte o nadama, željama i snovima svojih kupaca – marketing se u neku ruku bavi prodavanjem nada, želja i snova.
-
Pažljivo planirajte budžet i trošite ga u zavisnosti od toga u kom ste delu životnog ciklusa proizvoda. Ukoliko ste na početku, marketing treba da ima prioritet. Ukoliko ste bliži kraju, razmišljajte o ozbiljnom istraživanju i razvoju.
-
Pratite kako vaši konkurenti slične proizvode ili usluge pozicioniraju na tržištu.
-
Identifikujte jedinstveni aspekt vašeg proizvoda, ono po čemu se vaš proizvod ili usluga izdvajaju od konkurentskih.
-
Prihvatite da ćete, ponekad, morati da primenite dugogodišnju strategiju prodaje kako biste klijenta ubedili u vrednost vaše ponude.
-
-
Angažujte svoje ljude na prikupljanju podataka o usluživanju klijenata. To će im pomoći da razviju osećaj vlasništva i odgovornosti za kvalitet rada.
-
Ne dozvolite da se neobučeni zaposleni upuštaju u rešavanje složenih problema sa klijentima. Obezbedite im obuku i uputstva pre nego što nešto zabrljaju.
-
Preispitajte svaku aktivnost koja ne sadrži opipljivu korist za klijenta.
-
Brzo reagujte na nervozu klijenata – pre nego preraste u žalbe klijenata.
-
Ne zatrpavajte klijente informacijama.
-
Nezadovoljne klijente pitajte na koji način bi ste ponovo mogli da zadobijete njihovo poverenje.
-
Osmislite proces prikupljanja podataka o klijentima. Postarajte se da bude dostupan članovima prodajnog tima.
-
Izbegavajte evidenjtiranje nebitnih detalja na mestu prodaje, jer mogu da zamagle važne činjenice.
-
Saznajte sve što možete o mušterijama vaših konkurenata, ali i o vlastitim.
-
Pitajte članove marketinškog tima kada su se poslednji put sreli sa klijentom. Obezbedite redovno održavanje sastanaka.
-
Uključite vaše klijente u proces planiranja poslovanja. Razmotrite zajednički mogućnosti poboljšanja određenih oblasti, i ukoliko je potrebno, korigujte svoje planove.
-
Upozorite kupce na kašnjenja – ako to ne učinite možete ugroziti reputaciju svoje kompanije i izgubiti kupce.
-
Odredite ciljeve koji će, kada se ostvare, doneti koristi vašim klijentima – i postavite merila kojima ćete izmeriti njihovu uspešnost
-
Ako želite da sklopite posao, postavite konkretno pitanje sa „Da“ odgovorom. Nemojte pretpostavljati da će se klijent obavezati samo zato što ste mu ukazali na benefite i efikasno izašli na kraj sa svim primedbama.
-
Zamolite lojalne kupce za preporuke.
-
Uvek govorite istinui govorite je celu. Nikad ne zadržavajte za sebe loše strane proizvoda, čak iako vam je omiljeni. Mogli biste da izgubite mušteriju kada otkrije šta ste prećutali.
-
Nikada, nigde i ni na koji način nemojte obrukati kupca, naročito ne čineći ga neznalicom.
-
Uspostavite veze sa sekretaricama i asistentima. Oni često raspolažu informacijama koje vam mogu koristiti pri prodaji. Oni takođe imaju i skrivenih moći, kao što je veština davanja pozitivnih komentara o vama i vašem proizvodu, pravim ljudima.