25 načina da zauvek zadržite klijente
Sledeće strategije su primenjive na svaki tip i na svaki obim poslovanja:
- Nagradite svoje klijente. Pošaljite im poklon, povežite ih sa nekim; pomozite im da dobiju neki posao.
- Koristite proizvode ili usluge svojih klijenata. To je najbolji način zadobijanja lojalnosti.
- Šaljite im zahvalnice. Potrudite se da budu pisane rukom i poslane blagovremeno.
- Na telefonske pozive uzvraćajte pravovremeno. Budući da toliko ljudi nikad ne uzvraća pozive, automatski ćete steći prednost.
- Radite onako kako ste obećali.
- Radite u roku koji ste obećali.
- Obećajte manje, a uradite više.
- Uvek budite dostupni. Pokažite mušterijama da ste sposobni i voljni da im pomognete kad-god da iskrsne neki problem. Vaš način poslovanja morao bi da bude prilagodljiv potrebama vaših mušterija.
- Budite pouzdani. Ukoliko na samom početku ne uspostavite poverenje, potencijalni klijenti lako mogu da se okrenu vašim konkurentima.
- Izgled jeste važan. Percepcija je činjenica, a činjenica je i da ljudi o knjizi sude po koricama.
- Budite u kontaktu. Zapamtite da su vam najbolje mušterije - sadašnje mušterije. Ne uzimajte ih zdravo za gotovo. Nastojte da uvek budete obavešteni o njihovim potrebama i željama.
- Imajte 'komplet prve pomoći' koji ćete poslati klijentu ukoliko napravite neku grešku. Reći samo 'žao mi je', nije dovoljno.
- Promovišite proizvode ili usluge svojih klijenata. Dajući posao svojim klijentima, obezbeđujete trajan posao i sebi.
- Olakšajte svojim klijentima zajedničko poslovanje što više možete. Radite onako kako to njima odgovara, ne vama. Što lakše i ugodnije posluju sa vama, to ćete više posla imati. Definišite različite načine na koje možete eliminisati zamaranje mušterija i teškoće u poslovanju sa vama.
- Povremeno mušteriji dostavite fakturu na kojoj piše 'GRATIS'. Pomoći ćete mušteriji da vas zapamti. Ukoliko je tako nešto i neočekivano, ostaviće jači utisak.
- Neka vam savetodavni sastanci postanu praksa. Samo ukoliko znate želje i potrebe svojih klijenata moći ćete da širite svoje poslovanje i budete prema njima sasvim orjentisani.
- Angažujte 'misterioznog kupca' da proverite koliko su zaista dobre usluge koje pružate.
- Budite snalažljivi. Šta god da je to što vaš klijent traži, potrudite se da to za njega pronađete, čak i ako nema nikakve veze sa vašim poslom.
- Obaspite svoje klijente pažnjom i ljubaznošću.
- Naučite jezik kojim vaše mušterije govore. Nemojte koristiti žargon koji ne razumeju.
- Zauzmite pozitivan stav, držanje za divljenje.
- Ponašajte se korektno prema svojim zaposlenima. Ukoliko ste vi nemarni prema njima i oni će biti nemarni prema vašim mušterijama.
- Pružite svojim klijentima ono što oni žele, kada žele i na način koji žele.
- Uzvratite nečim posebnim svojim najboljim mušterijama. Ukoliko praktikujete da klijentima koji su prvi put kod vas dajete posebnu cenu ili ponudu proizvoda, onda to obavezno činite i za postojeće mušterije.
- Nikad ne budite indiferentni prema svojim klijentima. Zapamtite da statistike pokazuju da je 60% ljudi prestalo da posluje sa uglednim kompanijama zbog indiferentnog ponašanja njihovih vlasnika, menadžera ili zaposlenih.