25 načina da zauvek zadržite klijente

Sledeće strategije su primenjive na svaki tip i na svaki obim poslovanja:

  1. Nagradite svoje klijente. Pošaljite im poklon, povežite ih sa nekim; pomozite im da dobiju neki posao.
  2. Koristite proizvode ili usluge svojih klijenata. To je najbolji način zadobijanja lojalnosti.
  3. Šaljite im zahvalnice. Potrudite se da budu pisane rukom i poslane blagovremeno.
  4. Na telefonske pozive uzvraćajte pravovremeno. Budući da toliko ljudi nikad ne uzvraća pozive, automatski ćete steći prednost.
  5. Radite onako kako ste obećali.
  6. Radite u roku koji ste obećali.
  7. Obećajte manje, a uradite više.
  8. Uvek budite dostupni. Pokažite mušterijama da ste sposobni i voljni da im pomognete kad-god da iskrsne neki problem. Vaš način poslovanja morao bi da bude prilagodljiv potrebama vaših mušterija.
  9. Budite pouzdani. Ukoliko na samom početku ne uspostavite poverenje, potencijalni klijenti lako mogu da se okrenu vašim konkurentima.
  10. Izgled jeste važan. Percepcija je činjenica, a činjenica je i da ljudi o knjizi sude po koricama.

    prodavac osmijeh midi

  11. Budite u kontaktu. Zapamtite da su vam najbolje mušterije - sadašnje mušterije. Ne uzimajte ih zdravo za gotovo. Nastojte da uvek budete obavešteni o njihovim potrebama i željama.
  12. Imajte 'komplet prve pomoći' koji ćete poslati klijentu ukoliko napravite neku grešku. Reći samo 'žao mi je', nije dovoljno.
  13. Promovišite proizvode ili usluge svojih klijenata. Dajući posao svojim klijentima, obezbeđujete trajan posao i sebi.
  14. Olakšajte svojim klijentima zajedničko poslovanje što više možete. Radite onako kako to njima odgovara, ne vama. Što lakše i ugodnije posluju sa vama, to ćete više posla imati. Definišite različite načine na koje možete eliminisati zamaranje mušterija i teškoće u poslovanju sa vama.
  15. Povremeno mušteriji dostavite fakturu na kojoj piše 'GRATIS'.  Pomoći ćete mušteriji da vas zapamti. Ukoliko je tako nešto i neočekivano, ostaviće jači utisak.
  16. Neka vam savetodavni sastanci postanu praksa. Samo ukoliko znate želje i potrebe svojih klijenata moći ćete da širite svoje poslovanje i budete prema njima sasvim orjentisani.
  17. Angažujte 'misterioznog kupca' da proverite koliko su zaista dobre usluge koje pružate.
  18. Budite snalažljivi. Šta god da je to što vaš klijent traži, potrudite se da to za njega pronađete, čak i ako nema nikakve veze sa vašim poslom.
  19. Obaspite svoje klijente pažnjom i ljubaznošću.
  20. Naučite jezik kojim vaše mušterije govore. Nemojte koristiti žargon koji ne razumeju.
  21. Zauzmite pozitivan stav, držanje za divljenje.
  22. Ponašajte se korektno prema svojim zaposlenima. Ukoliko ste vi nemarni prema njima i oni će biti nemarni prema vašim mušterijama.
  23. Pružite svojim klijentima ono što oni žele, kada žele i na način koji žele.
  24. Uzvratite nečim posebnim svojim najboljim mušterijama. Ukoliko praktikujete da klijentima koji su prvi put kod vas dajete posebnu cenu ili ponudu proizvoda, onda to obavezno činite i za postojeće mušterije.
  25. Nikad ne budite indiferentni prema svojim klijentima. Zapamtite da statistike pokazuju da je 60% ljudi prestalo da posluje sa uglednim kompanijama zbog indiferentnog ponašanja njihovih vlasnika, menadžera ili zaposlenih.

Štampa