Da li su vaše reklame...primamljive?

Jeste li ikada čuli za izraz „primamljive“ reklame? Ne, ne,  nije obavezno ono na šta ste prvo pomislili. Naravno, koncept primamljive reklame za neke ljude podrazumeva razgolićene lepotice koje se prskaju pivom, međutim nećemo o tome govoriti.

'Primamljivo' reklamiranje odnosi se na oglase koji su precizno usmereni, promišljeno suptilni, i stoga izuzetno atraktivni ciljnim potrošačima.

U daljem tekstu ću ograničiti upotrebu reči 'primamljive' iz dva razloga: zbog toga što je suviše izlizana od upotrebe i zbog toga što je postigla svoj cilj u naslovu – privukla vam je pažnju da pročitate tekst (sećate li se našeg oktobarskog članka o sudancu koji je bio prisiljen da se oženi ovcom?). Nadalje ću reklame nazivati 'atraktivnim'.

Šta je to što jednu reklamu (ili osobu) čini atraktivnom? Ljudi poimaju svet oko sebe putem čula - vida, sluha, mirisa, ukusa, dodira. Shodno ovome, ukoliko ste u stanju da im se obratite na jedan od ovih pet načina, možda ćete za njih postati atraktivni.

Hajde da razmotrimo reč 'senzualan'. Šta ona znači?

Da li ste senzualna osoba? Možda uživate u tome da vam hladna voda klizi preko kože dok stojite na vrelom suncu. Možda vas lako zanese u sanjaranjenje nešto jednostavno poput mirisa sveže pokošene trave. Ljudi su uglavnom više senzualni, nego što to nisu, i to u velikoj meri utiče na njihove kupovne navike. Ukoliko na čula utičete na pravi način, obezbedićete sebi sigurne mušterije!

Znate li da suviše stimulacije, zapravo, otupljuje čula? Ukoliko je vaš mozak bombardovan prevelikom koncentracijom senzacija u isto vreme, on će se prosto isključiti! Zvuči čudno, ali je istinito. Jeste li videli ženu koja je prepumpala usne silikonom? U pomoć, dobri ljudi (što bi rekao moj prijatelj!) Treba se držati pravila koje, od prilike, ide ovako: ako su vam oči krupne, i nos takođe, onda vaše usne treba da budu male. Ako je sve na licu VELIKO, to NIJE dobro, a ni lepo    

Slično ovom, previše elemenata u vašoj reklami ne izgleda dobro. Opet zbog  preopterećenja čula. Ako vaš veb-sajt blješti, talasa se, treperi, namiguje, ako ga ispunjavaju reski zvuci lomljave i uz to sadrži bombaste izjave koje uteruju strah u kosti posetiocima vašeg sajta... šta mislite ko će poželeti da se na njemu duže zadrži i istrpi torturu? NIKO! Senzualna osoba zna kako da stimulacije prima polako i postepeno, jednu po jednu. To isto mora da zna i pametan autor reklame.

 U reklamiranju, kao i u životu, sami ste gospodar toga kako vas drugi vide. Dobro brendiranje je jednostavno, direktno i postojano – i do mušterija dopire putem čula. To je atraktivno oglašavanje. To je vrsta oglasa koji će aktivirati PRODAJU.

Hajde da ovu 'atraktivnost' razmotrimo detaljnije.

Atraktivnost nije stvar isključivo vizuelne, slušne ili taktilne prezentacije, već i čiste energije. Ključ uspeha je biti suptilan. Suviše jaka energija odbija ljude!

Usmerite svoju energiju. Budite na pravom mestu u pravo vreme. Ne možete da budete privlačni, ako fizički niste prisutni! Pridružite se klubu preduzetnika ili nekom drugom interesnom udruženju, budite aktivni, neka se i vaš glas čuje i ne libite se da date nešto para za ovakva članstva. Budite prisutni i primećeni!

Koristite suptilne poruke. Pretpostavimo da ste momak koji pokušava da nešto postigne kod svoje devojke. Kakav biste pristup odabrali? Dakako, uvek je možete zgrabiti za kosu i odvući u pećinu, ali evo bolje ideje: budite suptilno sugestivni. Zadržite njen pogled malo duže no obično. Ukoliko hodate zajedno, očešite se ovlaš o nju. Možda biste kasnije mogli sasvim blago da je prihvatite oko struka i da je laganim pritiskom svoje ruke na njenim leđima, neupadljivo podstaknete da počne da razmišlja o „onim“ stvarima. To je usporeno, ali postojano usmeravanje energije kojom poručujete „Učinimo to dušo“, a da, zapravo, ne prozborite ni jednu reč. Isto tako suptilni morate biti i u reklamiranju. Vi ne želite da vaše mušterije znaju šta činite. Vi samo želite da budu veoma svesne vašeg prisustva.

Privucite kupce porukama koje intrigiraju, izazivaju i podstiču njihovu radoznalost. Zamislite posetioca svog veb-sajta koji tumara tamo-vamo, razgledajući lako razumljive i izazovne poruke aranžirane sa puno smisla za prefinjen i provokativan dizajn. Ljudi o ovakvim stvarima ne razmišljaju na svesnom, aktivnom nivou. Ali, negde ispod, taj sadržaj polako putuje i sigurno dopire do pravog mesta. TO je primamljivo reklamiranje, koje ostvaruje svoj cilj!

 

Beauty Girl Mov Lavender Flowers Dress Blonde 1467456.png

 

Pretpostavimo da prodajete cveće i biljke – i jedne i druge vrlo lepe tako da lako privlače pažnju. Kada pravite reklamu za njih trebali biste da posebnu pažnju posvetite kvalitetnim fotografijama na kojima su zumirani detalji... jedna kap rose na kao baršun mekoj latici, neka nežna puzavica naspram kamenog zida. Prodajte svoj proizvod akcentujući eleganciju i istančan dizajn uz kratak tekst koji ne umara oči. To je način na koji se privlače kupci!      

Najvažnija činjenica u atraktivnom reklamiranju je ona koja se najčešće i previđa: Morate uspostaviti emocionalni kontakt s publikom.

Hajde da još malo pričamo o zamišljenom ljubavniku, kog smo već pomenuli. Nazvaćemo ga Princem iz bajke. Zbog čega je on tako očaravajući? Zbog toga što je u stanju da proceni osećanja svoje devojke, njene strahove i slabosti, a onda u pravom trenutku kaže prave stvari koje će učiniti da se ona oseća sigurno, zaštićeno i cenjeno. Postupajući tako, on šarmira i hipnotiše objekat svojih želja, mentalno se povezujući s njim – i, to je privlačnost jača od svih drugih.

Svi pričaju o hipnotišućim oglasima. To je vrsta napisa koji, poput Princa iz bajke, baca čini na vaše klijente, privlači ih i omamljuje, i što je najvažnije – stvara poverenje u vas.

Veliki deo brendiranja čini poverenje. Kada kupac oseti da između njega i vašeg proizvoda postoji određena veza, vraćaće mu se uvek iznova. Reći će svim svojim prijateljima za vas. Oni će investirati novac u vaš proizvod zato što zaista veruju u vas!

Postoji li savršeni primer atraktivnog reklamiranja i veštog brendiranja? Da. To je Dizni (Disney). Svi vole Diznija i veruju mu. Kako je do toga došlo? Dizni se polako i konstantno pozicinirao kao ikona dečijih snova, sigurno utočište mašte i kompanija koja je posvećena vašoj porodici isto koliko i vi. Dizniju je stalo...zar ne? Svakako da jeste. Oni to kažu i potvrđuju svojim reklamnim kampanjama! Stvaraju filmove u kojima su glavni junaci sve one simpatične životinjice, njihove mamice i magija, i istinska ljubav; sve je toliko nabijeno osećanjima, uz savršenu animaciju, tako da prosto možete da vidite kako ljubav zrači s filmskog platna i ne možete da uradite ništa drugo do da se prepustite.

Obraćajte se svojim kupcima onako kako se Dizni obraća svojim. Iskazujte im ljubav, iz dana u dan. Činite to u pisanim materijalima, ali i u svakodnevnoj interakciji s njima. Osetiće da su voljeni, da im se udovoljava, da su uvaženi i shvaćeni. To je stvar od koje su svi ti veliki i najveći snovi sačinjeni i to je i te kako primamljivo reklamiranje.

Dakle, da rezimiramo: želimo da naše reklame budu primamljive, želimo da privučemo najbolje mušterije i ugodimo im. Kako ćemo to da postignemo?

  1. Stimulisaćemo njihova čula (ali ne previše!)
  2. Usmerićemo i skoncentrisati svoju energiju
  3. Stalno biti suptilni
  4. Uspostavićemo emocionalnu vezu

Sada imate sve što vam je potrebno za osvojite svoje kupce. Oni su spremni da prime ljubav, zato im je pružite. Šarmirajte ih i razoružajte atraktivnim oglašavanjem koje će prodavati vaš proizvod i terati ih da se vraćaju po još.

Štampa