Znate li kako se zove najteža bolest u marketingu?

U nastojanju da razviju svoje poslovanje i privuku što više klijenata, mnogi preduzetnici, čak i nesvesno, marketing postavljaju suviše široko. Svojom reklamom nastoje da dopru do svih. Boje se da bi marketing okrenut samo jednom delu javnosti, odnosno, određenoj ciljnoj grupi, ograničio mogućnosti rasta i grananja njihovog poslovanja.

To je sindrom „Budi svima sve!“ Kako da znate bolujete li od nje?
Lako – samo pogledajte vlastiti marketing. Kome se njime obraćate? Trebalo bi lako da znate koji je tip ličnosti vaša ciljna grupa. Ukoliko ne znate, sa željenjem možemo zaključiti da najverovatnije patite od ove profesionalne bolesti. Ali, ne očajavajte – niste usamljeni. 

 

document 3268750 640

 

U realnosti, istina je sasvim suprotna. Kada je vaš marketing namenjen najširoj publici, gotovo je nemoguće da sa bilo kim uspostavite pravu vezu. Vi, jednostavno, ne uspevate da 'pritisnete prave tastere' zbog toga što niste identifikovali određenu ciljnu grupu, niti saznali koje su to, zapravo, ključne potrebe, njeni 'tasteri'! Ovako, vaša marketinška poruka postaje sasvim neupadljiva i svodi se na prostu objavu. I, kao što ste to do sad već saznali, od toga nema velike koristi.

Šta se, zapravo, dešava: Rezultati izostaju. Ne stičete klijente. Ne ostvarujete prodaju. Borite se za opstanak, sve ste frustriraniji i, vrlo često – odustajete!

Dobra vest je da ovakvu marketinšku propast lako možete izbeći ukoliko postupite na sledeći način: pogledajte ključne tačke svog marketinga. Postavite sami sebi objektivno pitanje: „Kome se obraćam?“ Da li vam je kristalno jasno koja je vaša ciljna grupa? Ukoliko ne znate, odvojite izvesno vreme i razmislite o tome ko su vaši najpoželjniji klijenti i napravite njihov detaljan profil. Što više znate o tipu klijenata koji želite, lakše će vam biti da za njih osmislite pravu, provokativnu reklamnu poruku, onu sa kojom će oni moći da se poistovete i koja će ih podstaći na kupovinu kod vas.

Kada završite, vratite se i prođite još jednom kroz ceo marketing; preradite ga u funkciji direktnog obraćanja idealnim klijentima. Onda sedite i posmatrajte šta će se dogoditi sa vašim poslovnim rezultatima!

Štampa