Suzdržite se!!!
Jeste li ikada poslali imejl zaposlenom nakon završetka radnog vremena očekujući da će ga pročitati i, šta više na njega odgovoriti? Svakako da jeste; svi to radimo. Takva je priroda savremenog poslovnog sveta - svi su angažovani non-stop, svih sedam dana u nedelji. Zbog toga mnogo i ne razmišljemo pre nego što pošaljemo kasni večernji imejl, a možda bi trebali.
Od zaposlenih se ne sme i ne može očekivati da rade sedam dana u nedelji (sa izuzetkom sezonskih poslova koje karakteriše drugačija dinamika rada). Još manje nakon isteka uobičajenog radnog vremena. Svakom od nas potreban je odmor i obnavljanje snage. Ovo nas dovodi do jednog od osnovnih pravila u Bontonu imejl korespondencije: Ne šaljite elektronska pisma van radnog vremena. Nikada ne šaljite imejl u doba dana kada inače ne biste zvali telefonom. Jeste li, možda, trinaest puta zvali svog menadžera dok je prošle godine bio na medenom mesecu? Niste? To je upravo ono što ste uradili šaljući mu trinaest imejl poruka.
Istraživanja su pokazala 40% veći obrt radne snage u servisnim kompanijama u kojima zaposleni dobijaju poruke i telefonske pozive i posle završetka radnog vremena. Takođe, zbog menadžera koji šalju kasne noćne poruke, zaposleni su prisiljeni da češće proveravaju poštu i sve duže i duže rade.
Poruke „u sitne sate“ samo podstiču bes i prezir. Ne komplikujte stvari i ne šaljite ništa posle završetka radnog vremena. Nemojte da vam navika postane slanje poruka uz pijuckanje pića! Takve poruke su obično vrlo lošeg kvaliteta i mnogo je bolje da nikad ne budu poslate.