Promena - To je nemoguće!

 

Koliko puta čujete „To je nemoguće“ bilo kojeg dana u Srbiji? Verovatno, često. Nije uopšte bitno o kakvom se zahtevu radi, jednostavnom ili složenom; većina ljudi će vas automatski odbiti pre nego pokušati da na kreativan način reši vaš problem. 

U prodavnicama ili na ulici, negativan ili nekreativan odgovor je samo manja nelagodnost, uporna loša navika koja vam se stalno pojavljuje na putu dok pokušavate da obavite svakodnevne zadatke u životu.

 

caterpillar 1209834 640

 

Ali urođena negativnost predstavlja veliki problem na radnom mestu. Radnici koji odbijaju da kreativno razmišljaju, šire svoju negativnost kao rak. Menadžeri koji u potrazi za rešenjima pitaju zaposlene za mišljenje, postaju frustrirani i ljuti, jer njihovi zaposleni odbijaju da misle dok i oni potencijalno kreativni lako usvajaju negativan stav svojih kolega.

Dve vrste ljudi, oni koji kreativno misle i oni koji odbijaju da pokušaju, funcionišu potpuno različito na radnom mestu. Prvi traže rešenja problemima. Drugi teže da minimiziraju verovatnoću neuspeha i traže načine da se zaštite. Prva vrsta ljudi gura kompaniju napred, druga je vuče unazad.

Ova dva pristupa odgovaraju teoriji motivacije koja ljude svrstava u dve kategorije – one u potrazi za uspehom i one koji izbegavaju neuspeh. Smatra se da se oni koji izbegavaju neuspeh odrasli pored hiperkritičnih roditelja čije ih je ponašanje naučilo da je bolje da ostanu neprimetni. Da bi se otarasili od „to nije moguće“ načina razmišljanja, prvo je potrebno pokazati zaposlenima da iznošenje kreativnih rešenja i sopstvenog razmišljanja neće po njih imati ružne posledice.   

Ključ uvođenja veština rešavanja problema među zaposlene je rušenje loših navika putem pozitivne i negativne podrške. Vi kao menadžeri ste odgovorni za jačanje osećanja poverenja među zaposlnenima , za stvaranje radne sredine u kojoj ima je dozvoljeno da preuzmu rizik i koja ih ne kažnjava zato što su probali.

Zatim, morate se suprotstaviti svjoim radnicima svaki put kada se urođene negativne reakcije pojave, i pomoći im da prepoznaju svoje loše navike. Neka se iz svake interakcije izvuče pouka. Svaki put kada čujete zaposlenog da je rekao „to je nemoguće“, brzo mu demonstrirajte da je nemoguće zapravo vrlo moguće,  pokazujući im na taj način da je njihova reakcija automatska, po navici  a ne zasnovana na činjenicama. Obučavanje zaposlenih da pristupe izazovima i da rešavaju probleme nije jednostavan posao. U ovome vam mogu pomoći profesionalni instruktori ili konsultanati.

Morate biti istrajni u demonstriranju svojih veština rešavanja problema kako bi poslužili kao živi primer svojim zaposlenima i pokazali da je jedino sigurno rešenje u modernom poslovanju biti odvažan i suočiti se sa problemima. Što brže zasposleni shvate da je sve moguće, brže će postati vredan član vašeg kreativnog tima.

Neki ljudi, na žalost, neće uspeti da izađu iz „to je nemoguće“ okvira. Na vama je da  rasporedite ove ljude na poslove na kojima mogu udobno ostati u svojoj ušuškanoj kutiji, ili da ih pustite da odgovarajući posao potraže na drugome mestu

Štampa