Učinite ovih 5 stvari da popravite svoje upravljanje vremenom!
Da li ste primetili laganu ali sigurnu dominaciju nevažnih stvari u vašem svakodnevnom radu? Bezbrojni neproduktivni sastanci, telefoniranje, elektronska pošta i ostale duge poruke o svemu i svačemu. Problem je što smo sebi dozvolili da nam vreme odlazi na trivijalne transakcije i održavanje dnevne kancelarijske rutine. Rezultat?
Kao i svaka druga osoba i lider poseduje ograničeno vreme i energiju. Čak i najefikasniji direktori ne mogu rastegnuti dan preko 24 časa. Dobar izbor načina upravljanja ličnim resursima daće razliku između izuzetnog rada i odrađivanja. Učinite ovih 5 stvari i primetite razliku:
1. Ne smatrajte zadatak obavljenim ako nije ocenjen sa 5+
Ako nije sjajno urađen, nije ga bilo vredno ni počinjati! Samo vi znate šta je zaista vaš najbolje obavljeni posao.
2. Svakoga dana ažurirajte svoju „To-Do“ listu
Preusmeravajte svoju energiju svakog radnog dana. Uočite suštinske zadatke koji su danas pred vama i fokusirajte se na njihovo ostvarivanje. Kada prepisujete svoju listu, nejote je prosto kopirati, već promislite o svakomu zadatku i imajte u vidu pozitivan ishod.
3. Proveravajte poruke u određeno vreme
Odvojte specifično vreme, period tokom radnog dana tokom kojeg ćete pregledati svoju elektronku poštu, fakseve, preslušavati poruke i uzvraćati važne i manje važne telfonske pozive. Zapamtite da imate pravo da neke od odgovora odložite za dan ili dva. Neka vas ne impresioniraju osobe koje tvrde da na svaki svoj e-mail odgovore u roku od 24 časa. Da li to stvarno demostrira produktivno, kreativno i poslovno iskorišćavanje vremena? Ja lično u ovo nisam uverena. Ako imate asistenta od poverenja, dozvolite mu da pregleda vaš e-mail, „očisti“ ga od koještarija, odgovori na ono što može a ostalu poštu postavi za vas po prioritetima.
4. Zatvorite vrata
Isto kao što utvrdite vreme kada ćete se susresti sa osobama koje žele da se sastanu sa vama ili koje vi želite da vidite, odvojte vreme i za sastanak vas sa vama samima. Zatvorite vrata i u potpunosti se posvetite projektu koji je pred vama, bez prekidanja, bez izlazaka-ulazaka i bez pitanja. Iznenadićete se kada uočite vašu novu produktivnost, mir i zadovoljstvo koji proizlaze iz kvalitetnog, neprekidnog rada.
5. Uživajte u radu i ograničite broj sastanaka
Pasionirani radnici kažu da im se tokom obavljanja posla dešava da potpuno izgube pojam o vremenu. Pokušajte da se dovedete u ovo stanje što češće, uživajte i udubite se u ono što radite kao da spoljnji svet za vas ne postoji.
Razmislite, takođe o broju dugih sastanaka kojima prisustvujete svake nedlje. Oni vam odvlače dragoceno vreme koje bi inače mogli posvetiti suštinskim izazovima. Pronađite način da ograničite broj nepotrebnih sastanaka.
Ukratko, ako sami ne preuzmete kontrolu nad sopstvenim vremenom, neko drugi ća to učiniti. Kako bi rukovodili efektivno i efikasno i pokazali da cenite vreme vaših kolega i zaposlneih, osoba zadužena za vaše vreme morate biti VI. Ovo je ujedno i jedan od onih zadataka koje ne možete delegirati. Najzad, možda termin „upravljanje vremenom „ nije najbolje izabran. Razmišljajte o ovom e kao o upravljanju životom. A, pitam ja vas, čiji je to život?