L&D blog hub

Delimo sa vama interesantne tekstove iz oblasti prodaje, rukovođenja, upravljanja vremenom, komunikacije itd. Pogledajte i sekciju "Mentor" sa tekstovima našeg novog MENTOR bloga.

Osam esencijalnih veština ophođenja prema ljudima


govornik

Da bi kao rukovodilac bili sposobni da uspešno komunicirate sa drugima neophodne su vam veštine ophođenja prema ljudima i ovom prilikom nabrojaćemo osam osnovnih:

1. Razumevanje drugih

Kako ćete znati koji je najbolji način komunikacije sa nekom osobom? Provodite vreme sa njom! Ne možete očekivati da čim na nekog naletite na ulici prvi put, momentalno uspostavite najprisniji mogući odnos. Razumevanje zahteva vreme – bilo da je u pitanju akademik, bilo koji drugi čovek. Ljudi ne samo da imaju različite fizionomije, već i najrazličitije tipove ličnosti. Ljudi su individue koje, od jednog do drugog, imaju isto toliko sličnosti koliko i razlika. Da biste sa svima uspešno stupali u kontakt, moraćete da komunicirate u individualnim stilovima svojstvenim svakom od njih, koristeći različite načine govora, gestikulacije, ritma i intonacije.

 

Nastavi sa čitanjem

Štampa

Ne živeti samo u jednom svetu


svetU legendarnoj, sedamdesetogodišnjoj karijeri Piter Druker, otac modernog menadžmenta, revolucionisao je moderno poslovanje i transformisao teoriju menadžmenta u ozbiljnu disciplinu.

Ipak, ima mnogo onih koji ne znaju da je njegovo učenje o ličnom razvoju – ili self-menadžmentu – detaljno koliko i njegovo viđenje organizacionog menadžmenta.

Stvaranje 'totalnog života'
Druker je personifikovao vrednost stvaranja i življenja kao 'total life' ispunjen najrazličitijim interesovanjima, vezama i potragama; on je to zvao 'življenjem u više svetova'. Ideja se sastoji u tome da kad doživljavate nazadovanje u jednoj oblasti – kada, na primer, dobijete otkaz – možete da ublažite udarac razvijajući druge oblasti koje su vam jače strane ili koje volite. Možete dodati novo značenje i dimenziju svom životu uključujući se u aktivnosti kao što je volonterski rad kojim ćete dati svoj doprinos i životu drugih.

Nastavi sa čitanjem

Štampa

Liderstvo i strah


tumblr inline n2snpdFl4v1swkn3i

Kris Worner (Chris Warner), jedno od najpoznatijih imena u planinarskom sportu i koautor knjige Vođstvo na velikim visinama uz Dona Šminkea (Don Schmincke), uznemirio je svog prijatelja preko satelitskog telefona tog kobnog dana.

“4:45h: Para iz mog daha ledi se već na bradi. Na -25˚C i na oko 7690 metara srećan sam što uopšte mogu da dišem. Na ovoj visini u vazduhu jedva da ima 1/3 kiseonika od one koja postoji na nivou mora. Kada tako malo kiseonika stiže do mozga ili vrhova prstiju, borimo se za svaki atom toplote, zdravog razuma i veće visine. Ovo nije bilo koja planina. Ovo je K2, drugi najviši planinski vrh na svetu, ali zato najstrašniji. Za naš tim ovo će biti najteži test.

Nastavi sa čitanjem

Štampa

Osrednjost je vaš izbor? Nemam ništa protiv...


razgovor za posaoUčinite svima uslugu… identifikujte se pri prvom susretu. To će znatno olakšati posao HR-a, jer će vas rasporediti na radno mesto sa većom tolerancijom na osrednjost. Postoje poslovi na kojima je sasvim prihvatljivo da odradite svoje i odete kući.

Postoje i poslovi na kojima to nije prihvatljivo, ali može da se toleriše zbog manjih plata ili nepostojanja posledica (ili su one zanemarljive) ili nečeg trećeg. Međutim, ima poslova gde osrednjost nije prihvatljiva. Bez izuzetaka.

Niko ne želi osrednjeg lekara. Niko ne želi osrednjeg pilota ili osrednjeg advokata. Iako verovatno u svakoj profesiji ima ljudi koji su prosečni, nagađam da ugledne firme nastoje da izbegnu mediokritete. Naposletku, umre li mnogo ljudi, padne li mnogo aviona ili izgubite li mnogo slučajeva, nećete ni imati karijeru o kojoj valja brinuti. Okončaće se sama.

Nastavi sa čitanjem

Štampa

Pet ličnih karakteristika za XXI vek


5

Svaka epoha traži od ljudi i organizacija da poseduju odgovarajuće ključne sposobnostii ili veštine neophodne za postizanje uspeha. U vreme Henrija VIII (moja starija ćerka upravo uči o njemu u četvrtom razredu osnovne škole),

presudnim karakteristikama smatrane su najverovatnije vazalska odanost gospodaru i veština u rukovanju hladnim oružjem. Kompetence koje danas, međutim, nisu toliko tražene.

Koje su onda ključne kompetence u ovom veku? Prof. Helen Haste sa Harvard Graduate School of Education identifikovala je pet karakteristika kojima bi trebalo podučavati studente. Mi, poslovni menadžeri, takođe bismo mogli da razmotrimo načine da ove veštine unesemo u naše organizacije i karijere.

Nastavi sa čitanjem

Štampa

Pet razloga zbog kojih zaposleni ne rade


relax

Lideri uvažavaju i cene razlike koje odlikuju druge ljude, međutim, u nestabilnim vremenima, moraju da se pomire s tim da su ljudski resursi koje imaju njihova jedina, održiva, konkurentna prednost. Kada zaposleni kojima rukovodite ostvaruju slab radni učinak, za očekivati je da ćete nesto preduzeti.

Ponekad autoritet koji imajte nije dovoljan da natera druge da bolje rade. U takvim situacijama, ili prihvatate to što dobijate ili se potrudite da nađete načine kojima bi ih podstakli ili inspirisali da povećaju svoje zalaganje. Nizak radni ucinak ima pet glavnih uzroka. Razumevanje razloga koji stoje iza nerada, jeste prvi korak u angažovanju vaših sposobnosti uticaja na druge, bez posezanja za manipulacijama.

Nastavi sa čitanjem

Štampa