Održavanje svih treninga je prilagođeno pravilima zaštite od Covid-19

Održavanje svih treninga je prilagođeno pravilima zaštite od Covid-19

L&D blog hub

Delimo sa vama interesantne tekstove iz oblasti prodaje, rukovođenja, upravljanja vremenom, komunikacije itd. Pogledajte i sekciju "Mentor" sa tekstovima našeg novog MENTOR bloga.

Ako njima nije stalo, ne trošite svoje vreme uzalud


stalo

„Ako njima nije stalo, ne trošite svoje vreme uzalud“, savet  je Maršala Goldsmita (Marshall Goldsmith)1,upućen nama koji pokušavamo da promenimo ljude koji ne mare, i zbog kojih završimo suočeni sa gomilom protraćenog vremena.

Evo njegove priče:

„Moja majka bila je učiteljica prvog razreda u Kentakiju.U njenom umu ja sam zauvek ostao prvačić, moj otac takođe, kao i svi naši rođaci. Mama je uvek ispravljala očevu gramatiku. Kad god bi napravio grešku,ona bi se strogo zagledala u njega preko ruba naočara kao da joj je učenik i rekla: 'Eh, Bile, Bile!'  Iz nekog razloga kupili smo papagaja. Kroz nekoliko meseci i on je po vazdan ponavljao: 'Eh, Bile, Bile!' Tako je moj jadni otac doživeo da ga prekoreva čak i ptica!

Jednog dana, kada je tati bilo već 80, mama je počela njenu milionitu lekciju iz gramatike. On ju je pogledao, nasmešio se, uzdahnuoi rekao svojim promuklim glasom: „Dušo, meni je 80-ta, mani se više toga!“

Nastavi sa čitanjem

Štampa

Šta je Fasilitacija?


salvation

Fasilitacija po definiciji znači olakšavanje posla drugima. Ona znači i pomoć grupi da iskusi šta znače „otkriće“ i „praktična primena“ na putu ka boljem radnom učinku. Iskusan fasilitator pomoći će učesnicima da uče jedni od drugih kroz smisleno vođenu diskusiju i druge metode.

Vrlo često, tokom uvoda, aktivnosti, koučinga, postavljanja pitanja i zaključka, prezenter je onaj koji zaista pomaže ceo proces pre nego prosleđuje informacije. Cilj uspešnog fasilitatora je da iz grupe izvuče najviše i podigne je na viši nivo. Evo kako to možete i vi da postignete:

Nastavi sa čitanjem

Štampa

O.U.T.C.O.M.E.S. – Coaching model za prezauzete menadžere prodaje

busy manager

Očekivanja zaposlenih u prodaji od njihovih menadžera sve češće uključuju i koučing (coaching) kao način kontinuiranog usavršavanja u radu.Mendžerima prodaje se za koučing zaposlenih trenutno savetuje primena standardnogG.R.O.W modela koučinga, pri čemu je G – cilj (goal), R – realnost (reality), O – opcije (options) i W – volja, motivacija, plan dalje akcije (will/way forward).

G.R.O.W. model je osmislio Graham Aleksander (Graham Alexander), ali ga je proslavio Ser Džon Vitmor(Sir John Whitmore). G.R.O.W.predstavlja odličan početni model jer omogućava menadžerima prodaje da se naviknu na strukturu koučinga. Vrlo kompetentni menadžeri prodaje i koučing-instruktori mogu uspešno da ga koriste ako odvoje dovoljno vremena da se detaljno pozabave svakom od njegove četiri faze; međutim, manje iskusni i prezauzeti mernadžeri, skloni su da brzo preskaču iz faze u fazu što često rezultira jednim od sledeće nabrojanog:

Nastavi sa čitanjem

Štampa

Nova teorija učenja spremna da promeni način obučavanja


ObukazatrenerePre nekoliko meseci pročitala sam na sajtu Training Zone vrlo interesantan članak o tome kako treba zaboraviti stara znanja pre nego što zaista usvojimo nove ideje i tehnike. Sposobnost kontinuiranog menjanja i napredovanja je nešto što sam i sama iskusila, a i toliko puta imala prilike da se osvedočim kroz sopstveni rad kao i kroz rad drugih ljudi kojima sam bila trener. Uvek je interesantno posmatrati one koji su 'zaglavljeni' u svojoj rutini i koji ne umeju da izađu iz začaranog kruga i krenu napred.

Nastavi sa čitanjem

Štampa

Šta je efikasnije: multitasking ili fokusiranost na jednu stvar?


znak pitanjaRešavanje više rutinskih ali neophodnih zadataka istovremeno, često znači uštedu vremena. Međutim, kada su u pitanju kritični zadaci, rukovodioci trebaisljučivo da se na njih usredsrede. Multitasking je dobio na popularnosti ranih 1900-ih, kada su naučnici, baveći se istraživanjem radne efikasnosti fizičkih radnika, došli do zaključka da obavljanje više od jedne radnje u isto vreme, može da dovede do naglog skoka produktivnosti i smanji zamor. Njihova teorija danas nas prilično košta zbog toga što je opsesivno-kompulzivna potreba da radimo dve ili deset stvari istovremeno počela da pokazuje efekte suprotne onima ustanovljenim krajem prošlog veka.

Nastavi sa čitanjem

Štampa

Moć usaglašavanja


usaglasavanjeU jednoj sceni crtanog filma prikazani su ljudi kako u furioznom tempu pokušavaju da izbace vodu iz skoro potopljenog čamca. Jedan deo čamca se u trenutku izdiže iznad vode, i jedan lik kaže drugom: „Uh! Kako sam samo srećan što čamac nije probušen na našem kraju!“

I tu leži problem: sasvim usko gledanje na ono što razvoj treba da bude – jednostran pristup u vidu nade da će se neka industrija ili region razviti samo zahvaljujući postojećem obrazovnom ili socijalnom nivou – neminovno će rezultirati neuspehom. (Ako brod tone, možda će se neko udaviti, ali će se sigurno svi pokvasiti.) Možda je razlog što srećemo više priče nego konkretnih rezultata u razvoju ekonomije taj, što nismo odvojili vreme da bi definisali značenje usaglašavanja stavova. Grešimo kada mislimo da usaglašavanje znači pravljenje kompromisa, gubljenje raznolikosti, mikromenadžment ili 'dovođenje u red'. U najboljem slučaju, usaglasiti znači biti u harmoniji sa svrhom. Usaglašavanje podrazumeva voljno kretanje u pravcu određene vizije. Na taj način ljudi imaju pred sobom nešto što je veće, bolje i značajnije od vlastitih interesa, čemu treba da se posvete.

Nastavi sa čitanjem

Štampa